T.ZED Architects

تي.زد للتصميم المعماري

تي.زد للتصميم المعماري هي شركة حائزة على جوائز دولية في التصميم المعماري قائمة في دولة الإمارات العربية المتحدة وتعمل على الصعيد الدولي.

T.ZED Architects

T.ZED Architects is a progressive, award-winning international Architecture and Design practice based in the UAE and operating internationally.

طارق الزهارنة
مدير ومؤسس

تخرج طارق الزهارنة من كلية بارتليت في لندن، ولديه خبرة واسعة في ممارسة المهنة دولياً حيث كان يعمل لـ Urban A&O في نيويورك وBolles+Wilson في ألمانيا. إن خبرة عمله في أوروبا وأمريكا الشمالية والشرق الأوسط أكدت على قدرته في ممارسة التصميم المعماري في جميع أنحاء العالم حيث أنه يدعى كناقد في الصميم المعماري دوليا. تي.زد للتصميم المعماري هي الشركة الثانية التي أسسها طارق في دبي.

بالنسبة له، التصميم المعماري هو عبارة عن حرفة تستجيب للبرنامج والسياق. مع هذه الفلسفة إن الاهتمام بالتفاصيل هو المعتاد عليه طوال مسيرته الأكاديمية والمهنية.

كونه في دبي، فإن الشغف في تطوير المعمار والتصميم في الشرق الأوسط لدى طارق هي وسيلة لرعاية البدايات المتواضعة لحركة معمارية جديدة ودينامية. وقد سمحت له تجربته اتصافه برائدا في مشهد التصميم المعماري في الشرق الأوسط. وهو أيضا عضو مؤسس مشروع لتصميم رأس الخور (DRAK) – مبادرة محلية في التصميم الدولي تأسست من قبل مصممين رائدين في المنطقة.

من خلال محادثات “تحقيق السياق” في بيتشاكوتشا وفي دبي X، فقد كشف بصريا عن الأحداث الماضية التي جعلت دولة الإمارات العربية المتحدة هي الآن جاهزة لمصممي المعمار المهتمين بالتفاصيل، والديناميكيين الذين لديهم الشغف في هذا المجال.

وإن إهتمامه في إطار دولة الإمارات العربية المتحدة أدى إلى تقديمه للطلبات والمسابقات الدولية للعمارة مع إستمرارية تامة في تطوير وتسليم المشاريع التجارية والخاصة ذات تفاصيل غنية وصلة بالسياق.

Tarik Zaharna
Founder and Director

Founder and Director of T.ZED Architects, Tarik is a graduate of The Bartlett School of Architecture, University College London (UCL) in London, and has a wide range of international work experience including working with Urban A&O in New York and Bolles+Wilson in Germany. His professional practice across Europe, North America and the Middle East has further honed his abilities to practice architecture globally and to be invited as a critic internationally. T.ZED Architects is the second architecture and design practice founded by Tarik in Dubai.

For him, architecture is a craft that responds to program and context. With this philosophy, attention to detail has been consistent throughout his academic and professional career.

Based in Dubai, Tarik has a passion for developing an architectural and design language in the Middle East, nurturing the humble beginnings of what could become a new and dynamic architectural movement. His experiences have allowed him to position himself as a young pioneer in the steadily growing design and architecture scene of the Middle East.

Through his ‘Realization of Context’ talks at Pecha Kucha and Dubai X, he has visually reiterated past events to identify that the UAE is now ready for dynamic, passionate and details-oriented architects.

His ongoing interest in the UAE’s context has developed into submissions for international architectural competitions, as well as an ongoing consistency for delivering detail-rich, contextually relevant private as well as commercial projects.

جنا شمس الدين
معمارية

تخرجت جنا شمس الدين من كلية بارتليت للهندسة المعمارية من جامعة لندن (يو سي ال) في عام 2015، بدرجة ماجستير الهندسة المعمارية في التصميم العمراني. اهتمت في بحثها خلال دراسة الماجستير على التدخلات المعمارية والحضرية في المنطقة العربية بشكل عام والدول العربية المطلة على البحر الأبيض المتوسط بشكل خاص.

حصلت جنا على درجة البكالوريوس من الجامعة الأميركية في لبنان في الهندسة المعمارية في عام 2013. وعملت بعد تخرجها مع رائد ابي لاما للتصميم في بيروت لمدة سنة واحدة، أتاحت لها العمل مباشرة مع ابي لأما ، المهندس المعماري الشهير باهتمامه بالتفاصيل المعمارية الدقيقة في جميع مشاريعه.

تقيم حاليا وتعمل في دولة الإمارات العربية المتحدة مع الشركة الرائدة ” تي. زيد أركيتيكتس ” ، الحائزة على جوائز عدة في العمارة والتصميم.

Jana Shamseddine
Architect

Jana Shamseddine graduated from The Bartlett School of Architecture of University College London (UCL) in 2015, with a Masters of Architecture in Urban Design. During her Masters Studies, She conducted an intensive research on the Arab region in general and the Arab Mediterranean countries specifically, leading her to focus her thesis on large-scale architectural interventions. 

Jana pursued her undergraduate studies at the Lebanese American University, where she graduated with a Bachelor of Architecture in 2013. Upon her graduation, she joined Raëd Abillama Architects in Beirut, where she worked for one year. Her responsibilities enabled her to engage directly with the founder and architect Raëd Abillama, who is known for his high architectural detailing at various scales.  

نادية دوخي
معمارية

نادية دوخي مهندسة معمارية لديها خبرة في منطقة الشرق الأوسط والمملكة المتحدة، حصلت على درجة البكالوريوس في الهندسة المعمارية من الجامعة الأميركية في بيروت ودرجة الماجستير في التصميم المعماري من كلية بارتليت للهندسة المعمارية في جامعة لندن.

عملت نادية في مؤسسة زها حديد للتصميم، الحائزة على جوائز عدة ، وكذلك مع “كون بيدرسون فوكس وشركائه” ومع “ليفتشيس ديفيدسون سانديلاند” في لندن، تراوحت أعمالها من تصاميم المنتجات إلى تصاميم أبراج ضخمة .

الى جانب كونها مهندسة معمارية ومتخصصة في مجال البحوث المتقدمة في التصميم المعماري، تهتم نادية بدراسة العلاقة بين التكنولوجيا والتصميم ، فقد طورت “المتحجرة” – وهو مشروع الطباعة الثلاثية الأبعاد من العناصر المعمارية الصغيرة، كجزء من فريق ” املجاما “. وقد تم نشر المشروع في مختلف مجلات التصميم ، إلى جانب عرضها في ‘صالون ديل موبيل “في ميلانو في عام 2016.

انتقلت من المملكة المتحدة إلى دولة الإمارات العربية المتحدة في عام 2016، وانضمت في العمل مع الشركة الرائدة “تي. زيد أركيتيكتس ” ، الحائزة على جوائز عدة في العمارة والتصميم، للقيام بمهام تنسيق المخططات المعمارية في الشركة بخبرتها الواسعة في إدارة المشاريع الكبيرة الحجم .

Nadia Doukhi
Architect

Nadia Doukhi graduated with a Master’s Degree in Architectural Design from the Bartlett School of Architecture, at University College of London, and before that, earned her Bachelor of Architecture degree from the American University of Beirut (AUB).

She worked at multi-award leading practices Zaha Hadid Architects, Kohn Pedersen Fox Associates and Lifschutz Davidson Sandilands in London and worked on the design of projects that range from product design to mega scale tower blocks.

Aside from being an architect, Nadia is interested in the relationship between technology and design. She is especially involved in advanced speculative research in architectural design. As part of her research with the Amalgamma team she developed ‘Fossilized’ – a concrete 3D printing project of small-scale architectural elements. The project has been published in various design online journals and publications, and was exhibited at ‘Salone del Mobile’ in Milan in 2016.

Nadia moved from the UK to the UAE in 2016, where she joined the award-winning T.ZED Architects with the role of coordinating architectural schemes for the firm, bringing valuable experience in big scale projects from previous practices.